Cristian Gheorghe (n.1976) este un binecunoscut actor și regizor gălățean. Între 2013 și 2016 a ocupat funcția de director general al Teatrului Dramatic Fani Tardini din Galați. Ca regizor colaborează cu Teatrul Dramatic Fani Tardini Galați, Teatrul V.I. Popa Bârlad, Teatrul de Stat Constanța, Teatrul Jean Bart Tulcea, Teatrul Mihai Eminescu Botoșani, Teatrul Pygmalion Viena, Teatrul din Buzunar Galați. Ca actor a interpretat roluri atât pe scena teatrului, dar și în filme, între care „Filantropica” (regia Nae Caranfil), „Azucena” (regia M. Mureșan), „Cel ales” (regia Cristian Comeaga), „Café Journal” (regia Ciprian Brasoveanu), „Dictator Junior” (regia Andy Lupu), „Sibiu ‘89” (regia Tudor Giurgiu). A primit mai multe premii în cadrul Festivalului Național de Comedie de la Galați, dar și la în cadrul Galelor Pro TV.
– Sunteți și regizor, nu numai actor… Ați fost și manager al teatrului „Fany Tardini” din Galați…
Cristi Gheorghe: Masteratul în regie, urmat la clasa profesorului Alexa Visarion, m-a făcut să mă redescopăr într-o postură incitantă. E foarte interesant să poți – tu, creația (actorul) – să ajungi de partea cealaltă şi să faci din când în când minunatul exercițiu al transformării în creator (regizor). Când sunt actor, sunt doar atât. Mă gândesc la spectacolul respectiv din perspectiva actorului şi nu din cea a regizorului.
– Ați regizat și la Constanţa…
Am păstrat povestea originală a clasicului francez, adaptare dupș Moliere, dar o trecere în atemporalitate. Acțiunea dinamica, distribuția, umorul, scenografia originala, alternarea intre clasic si contemporan, au fost doar câteva dintre punctele forte ale acestui spectacol. Nu trebuie uitate muzica si dansul, cu un rol special in conturarea acțiunii.
– Despre ce este vorba în „O repetiție moldovenească”, cu care ați participat în SEAS 2024?
„O repetiție moldovenească” de Costache Caragiali, unchiul acelui Caragiale pe care îl cunoaștem atât de bine, îi transformă în personaje pe acei oameni cărora le datorăm faptul că a început să se joace teatru în limba română. S-a lucrat pe textul original al lui Caragiali, făcându-l inteligibil și savuros pentru spectatorii de azi, iar trupa de la Galați este „extraordinar de ludică, cu motoare interioare de o energie aparent inepuizabilă și cu încredere reciprocă.